Assalamualaikum~~silakan masok =)





Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Tuesday 23 August 2011

Quote i like the most ♥ ♥ ♥

 "Tudung itu sepatutnya menarik mereka yang tidak menutup aurat kepada menutup aurat dan tidak sepatutnya menjadi penarik pula bagi kaum Adam untuk mengorat atau mendekat. Niat itu yang penting. Tutup aurat dan mahu jaga akhlak. Itu identiti sebagai muslimah."


Betoi kan apa quote tu cakap. Kalo kita tengok sekarang nie macam2 pesyen tudung ada, kemudian dibahagi-bahagi pulak ada yang jeneh selendang, pashmina, shawl, segera, express ct, hajjah bla3...(sama ja kot suma tuu hehe).

N kalo dilihat sekarang nie, pesyen2 camtuh memang cantik dan mencantikkan lagi si pemakai, nampak comey2 suma. Tudung cantik tapi sayang,,pendek kan selendang2 tuh semua? (bagi saya lahh..) ada yang pakai labuh depan singkat belakang, ada yang pendek depan belakang pastuh nampak pulak tengkok, leher...

Orang laki pulak kalo awek cun pakai selendang, alalala tomeyynya awak nie, segak!...kalo orang laki tengok awek pakai tudung segi tiga besa tuh (hat bawai2 mak2 kita pakai tuh laaa) komen dia......................... no komen. 

So dari sini boleh perasan dak apa sebab musabab hampa2 pakai tudung camtu? untuk saja2 kah? untuk menarik perhatian kaum adam kah? atau menuntut apa yang dikatakan dalam al-Quran "hendak lah kamu menutup seluruh tubuhmu melainkan muka dan tapak tangan"

tepuk dada tanya iman. ^_^

saya pon dok tringin jugak nak pakai lagu tuh..motif?? sebab tengok ramai orang pakai cantek! =P
setelah jumpak quote nie,,ermmm~~~ thinking deeply about it 

psstt: Islam membolehkan kita berfesyen selagi tidak melanggari apa yang disyariatkan, ^_<

No comments:

Post a Comment