Assalamualaikum~~silakan masok =)





Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Thursday 30 June 2011

Hadiah+Present= BUNTU!!

Bila sebot pasal hadiah. Mesti ramai orang suka. Yala sapa tak suka kan dapat hadiah ehehehe
Tapi benda yang kita suka dapat tu lah sebenarnya yang paling grrrrrrr susah lah nak buat. Saya pon selalu hadapi masalah dalam bab2 membeli hadiah untuk seseorang, tambah2 hadiah untuk LELAKI kan.

So now saya jumpak sedikit petua and saya nak jugak la sharing2 is caring. Ini adalah petua (panduan sebenarnya) untuk memberi hadiah kepada seorang lelaki, dan hadiah mana yang sesuai diberikan kepada lelaki jenis tersebut. Untuk Perempuan konpom2 senang ja kan cari hadiah..hehehe let's check it out~


LELAKI MANJA
-Lelaki jenis nie bersifat keanak-anakan, manja2 meowwww gitu. Bahasa kasaqnya lelaki yang cepat tacink maka eloklah kita bagi dia teddy bear, patung2 jenis kapas atau bulu2 lembut tu..Teddy bear tak semestinya untuk perempuan, sebab lelaki manja juga suka benda2 cute macam teddy bear nie la, best di buat pelok2 tambah2 bila rindu si polan binti polan kan..hehe
-Baju, seluar, cap, selipar dan lain2.
-Kadang-kadang, lelaki jenis ini sukakan pemberian berupa CD lagu-lagu romantik contohnya macam lagu dalam Titanic tuh My Heart Will Go On by Celine Dion, lembut ja dengaq tambah2 bila si dia hendak mendodoikan diri dengan melayan lagu sebelum tido.
-Perfume
-Kad-kad muzikal yang berbaur cinta. Dan jangan dilupa kad2 tersebut mestilah sesuatu yang nampak cute, better kad buat sendiri bagi sapa2 yang agak kreatif tangannya, pasti si penerima hadiah tuh cayaqqqqqq =))

next~


LELAKI MACHO
-Sukakan pemberian yang berunsurkan kejantanan macam jaket kulit, tempat abu rokok atau lighter (lelaki macho selalunya dikatakan seorang yang perokok), tali pinggang kulit, helmet, beg sandang yang agak kelihatan rock/extravaganza, cap, dompet kulit, kasut boots dan lain-lain.
-Sesekali carikannya model/replika kapal terbang.
-Spek mata hitam juga membantu, kalau rasa berduit sikit, belilah handphone model terbaru ataupun jam tangan berjenama.


LELAKI BERJIWA SENI
-Sesuai jika diberi kotak muzik yang mempunyai instrumental yang lembut.
-Muat turun lagu2 berbentuk sentimental, music2 macam piano (Schubert Serenade, Canon in D), guitar, violin dan macam2 alat lagi.
-Rasanya….hadiah berupa sehelai sapu tangan dan sekeping foto sudah cukup memadai.
-Tunjukkan lagu dan ucapan melalui rangkaian radio. Ini membuatkan jiwa lelaki ini semakin romantis.
-If dia seorang yang suka melukis, ataupun sukakan kepada lukisan, so boleh la hadiahkan kanvas, pallete, berus, lukisan bermacam2 lukisan, ataupun replika yang diukir, dan macam2 yang agak berseni. (Jenis nie lah yang paling susah hendak di cari hehe)

LELAKI AKTIF
-Lelaki seperti ini tak lain tak bukan mesti berkaitan dengan sukan. Maka hadiah yang sesuai untuk mereka pon mestilah agak2 kesukanan sedikit. Contoh macam kasut sukan, baju sukan dan barangan sukan. (yang berkaitan dengan sukan yang mereka minati)
-Cap
-Jam tangan berjenama. Waktu itu emas! Tapi, better beli jam jenis digital dan water resistant sebab mereka yang aktif sukan nie rajin berpeluh dan mandi..hehehe kalau beli jam besi mungkin sesuai untuk mereka yang aktif dalam golf mungkin
-Ini mungkin tak pernah dibuat orang sebagai hadiah, tapi mungkin juga logik jika memberikan pil vitamin yang sesuai untuk menambahkan stamina badan mereka. Ini menandakan kita sangat care tentang kesihatan mereka secara tak langsung.
-Walkman.


LELAKI ROCK
-Lelaki rock lebih kurang dengan Lelaki Macho, cuma lelaki rock dikatakan lebih 'keras' a.k.a. ganas sedikit. Mereka jenis nie sukakan barang macam helmet, gelang tangan bertali ataupun besi, rantai dan lain2
-Lelaki ini juga sesuai untuk diberi kasut contoh kasut boots, kasut ALL STAR, jenis2 macam tu lah, sneakers.
-Lagu2 rocks juga sesuai untuk diberikan contoh lagu2 dari album Butterfingers, Metallica, Korn dan seumpamanya.
-Guitar, drum stick jika dia seorang penggemar bermain drum. (bukan paha ayam) etc

LELAK WARAK@ALIM
-Alhamdulillah, lelaki sebegini eloklah kita hadiahkan mereka buku2 bersifat keagamaan, kisah2 nabi, buku himpunan doa dan sebagainya.
-Boleh juga diberi tasbih yang kini bermacam2 design, kopiah atau songkok, kain pelekat, jubah
-Minyak atar, Cd ceramah, alunan surah2, bingkai tulisan khat@surah dan seumpanya..
-Hadiah berupa tembikar juga digemari golongan jenis ini, Dan juga barang2 berupa sejarah.

Kesimpulannya, walau apapon jenis lelaki itu, jenis hadiah yang diberikan, kepada siapa ia diberikan, berilah ia seikhlas hati. Jangan harapkan balasan apabila anda memberikan sesuatu. Jika kita memberi secara ikhlas, tak kira apa pon ia, nescaya orang yang menerima akan bersenang hati menerima hadiah anda dan akan menghargainya sebaik mungkin. Semoga ini sedikit sebanyak membantu yaaa! =))

2 comments:

  1. huhuhu..... waaaa best entry nih... sudi2 dtg singgah blog iejam...

    ReplyDelete
  2. insyaAllah thanks follow...hehehe nty sy snggah =))

    ReplyDelete