Assalamualaikum~~silakan masok =)





Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Friday 17 June 2011

BerSAHABATlah anda selagi anda mampu meMAKNAkannya

Disebabkan cik eKa takleh tidoq, maka dengan ini cik eKa akan berkongsi sesuatu yang cik eKa jumpak semasa korek+jumpak dekat http://www.google.com.my/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official

Cik eKa tertarik dengan satu quote mengenai <<S.A.H.A.B.A.T.>> 

 

Sahabat

Sahabat yang baik adalah sahabat yang berani membetulkan kita ketika kita berbuat kesalahan sehingga kita tidak hanyut di dalam kesalahan dan dosa.


Sahabat sejati akan meluruskan jalan ketika kita kehilangan arah dan tidak akan meninggalkan kita dalam suka, apalagi dalam duka.


Bersahabat dengan seorang yang jujur akan membuat seseorang itu senantiasa terpelihara kejujurannya.


Bercakap mengenai SAHABAT
saya (penat lah guna cik eka cik eka panjang sangat hihi~) ada sejenis sahabat dimana saya dapati disaat dia menghulurkan salam persahabatan bukanlah untuk berkawan dengan saya dalam erti KAWAN tetapi mempunyai makna tersirat yang tersendiri. 
Kenapa saya berkata sedemikian?? Jelas sekali buktinya sebab sekarang dia dah tak hirau kat saya lagi dah. No more itu, dan no more ini. Kami sudah bagaikan orang asing di mana ikatan PERSAHABATAN itu hanya terpalit dalam list friend dekat Facebook sahaja bersama memori2 daun pisang yang kini sudah dibungkus dengan nasik lemak beberapa bulan yang lalu. 
Oke sedikit merepek. 

 

No comments:

Post a Comment